Ons project eindelijk officieel!

12 augustus 2015 - Heerlen, Nederland

Nadat we op eigen houtje en met eigen middelen het project gestart waren, hebben we nu de hulp van andere mensen ingeroepen. Via FB en door mond op mond reclame proberen we zo veel mogelijk mensen te bereiken die ons willen steunen. Onvoorstelbaar hoeveel leuke en ontroerende reactie we krijgen! Collega’s die spontaan de zolder gaan opruimen, schoolspullen kopen, en zelfs de oude kostuums van de brandweer worden aan de kant gehangen. Mijn zusje is in haar vrije tijd te vinden op de kinderafdeling van de warenhuizen, en neemt haar man op sleeptouw om de zware tassen mee naar huis te sjouwen. Vrienden en familie promoten ons project, en steunen ons waar mogelijk. Kleinkinderen die hun oude speelgoed reserveren voor de kindjes in Afrika, we worden er stil van!! Onze garage is veranderd in een opslagruimte voor alle spulletjes die aangeleverd worden. Collega’s die een bijdrage storten op de daarvoor bestemde rekening, omdat het versturen van pakketten jammer genoeg veel centjes kost.

Ondertussen is er weer een pakket onderweg naar Uganda. Om precies te zijn naar Mukosi, het dorp waar het desbetreffende schooltje zich bevindt. Via track en trace hebben we het pakket kunnen volgen, en is het inmiddels veilig bij de douane aangekomen. De chauffeur is onderweg naar het dorp. Dat kan een aantal dagen duren, naar gelang het traject dat de chauffeur moet afleggen. De infrastructuur laat te wensen over, en waarschijnlijk heeft hij meerdere stopplaatsen onderweg. Ons vorige pakketje is anderhalve maand onderweg geweest, dus we moeten nog een aantal weken geduld hebben voordat we zeker zijn dat het pakket zijn eindbestemming heeft bereikt.

Zoals jullie in ons profiel hebben kunnen lezen, gaan we in november naar Uganda terug, met de bedoeling om ons project nog meer uit te breiden. Ons uiteindelijke doel is het bouwen of verbouwen van het schooltje.

Onderstaand ons reisschema. Het is een lange rit naar het Mutanda meer, daarom zijn er twee dagen gepland.  Zoals jullie kunnen zien, hebben we een zestal dagen bij het Mutanda meer gepland. Hopelijk hebben we dan al het een en ander besproken, en kunnen onze plannen verwezenlijkt worden. We hopen het zo!!

Dag      Datum         Activiteit

1           9-11-15       Aankomst Entebbe Airport. Pick up & transfer Karibu GH

2           10-11-15     Pick up 08,00u & transfer naar Lake Bunyonyi (8u)

3           11-11-15      Een volle dag relaxen, lokale excursies ondernemen

4            12-11-15     Transfer naar Lake Mutanda (3u) - middag vrij

5            13-11-15     Lake Mutanda incl. gids/voertuig

6            14-11-15     Lake Mutanda incl. gids/voertuig

7            15-11-15     Gorilla tracking!

8            16-11-15      Lake Mutanda incl. gids/voertuig

9            17-11-15      Lake Mutanda incl. gids/voertuig

10          18-11-15      Transfer naar Lake Mburo (6u) - nacht safari

11          19-11-15      Ochtend wandelsafari         KLM nachtvlucht

Wil je ons steunen met een kleine bijdrage, dan mag dat op rekeningnummer

NL71 RABO 0304999466 t.n.v. T.M.M.Slangen-Buijs

1. Marlies Senden:
    12 augustus 2015
    Super good initiatief , succes Rees en Ruud !!
    Heb puzzels op zolder ? Waal van 1000stuks
  2. Resi:
    13 augustus 2015
    Is prima marlies!
  3. Hub Lahaye:
    15 augustus 2015
    hier hebben we 100% vetrouwen in sucses jongens.