Naam:
Foto’s:
217
Video’s:

Over ons

Wij zijn Ruud en Rees Buijs, een koppel uit het Limburgse Brunssum. Beide zijn we werkzaam bij de brandweer, een beroep, dat we met veel passie uitoefenen. Een van onze hobby's is het rondreizen door verre landen. Tijdens deze rondreizen komen we graag in contact met de lokale bevolking, hun cultuur en leefgewoonten. De natuur laten we niet aan ons voorbijgaan, en trekken we graag onze wandelschoenen aan om een lange wandeling te maken. Ieder jaar maken we zeker een keer een reis naar een ver land, en bereiden we ons gedegen voor. Onze bedoeling is om niet meer dan 1 keer een land te bezoeken. Totdat we in 2012 naar Uganda afreisden, zijn we van dit principe afgestapt........

Over onze reis

Inmiddels zijn we al 2 keer in Uganda geweest. Beide keren reisden we met Matoke door dit mooie land. In 2012 maakten we een 22 daagse rondreis door Uganda. Terecht wordt dit land "De parel van Afrika" genoemd. We waren gefascineerd door de natuur, bevolking en natuurlijk een bezoek aan de gorilla's is een van de hoogtepunten. Vooral het gebied bij het Mutanda meer sprak tot de verbeelding. De kinderen deden je hart smelten, en waren o zo dankbaar als we hun iets lekkers aanboden. Tijdens deze reis hadden we al snel besloten hier ooit weer terug te komen. Enfin, in 2014 maakten we een rondreis door Uganda en Tanzania. En weer kwamen we bij het Mutanda meer terecht. Tijdens een wandeling door het dorp kwamen we bij het schooltje terecht. We werden hartelijk welkom geheten, en we werden vertederd door de liedjes die ons werden toegezongen door de kinderen. We waren diep onder de indruk van de kinderen en de primitieve omstandigheden waarmee het schooltje wordt gerund. De schoolspullen die we uit Nederland hadden meegenomen werden dankbaar aanvaard. Terug op Nederlandse bodem liet ons het idee niet los om "iets" voor het schooltje te doen. Via mail zochten we contact met de directeur van het schooltje. Hij moet iedere keer een lange weg afleggen naar een verderop gelegen dorp, waar een internetcafé gelegen is. Daar beantwoord hij ons trouw onze mailtjes, waarin we vragen welke spullen het schooltje kan gebruiken. We hebben al diverse pakketten opgestuurd. Inmiddels sturen we ook kleren voor hun op. In november gaan we weer terug naar het Mutanda meer, en willen we meer spullen meenemen. Het schooltje is toe aan een opknapbeurt. We gaan in gesprek met het dorpshoofd en de directeur en gaan ter plaatse bekijken met welke middelen we kunnen helpen.

Inmiddels hebben we een rekening geopend waar mensen een donatie kunnen doen voor het schooltje. Als het project verloopt zoals we hopen, zullen we een stichting moeten oprichten, maar dat is afhankelijk van de gesprekken in november dit jaar. Het rekeningnummer staat vooralsnog op onze naam, nl. T.M.M. Buijs - Slangen NL71 RABO 0304999466

Bezochte landen

Wij hebben 32 landen (13%) bezocht:

België, Bolivia, China, Costa Rica, Cuba, Duitsland, Ecuador, Egypte, Frankrijk, Frans-Guyana, Griekenland, Indonesië, Israël, Jordanië, Lesotho, Maleisië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nicaragua, Oeganda, Oostenrijk, Panama, Peru, Spanje, Suriname, Swaziland, Tanzania, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Vietnam, Zuid-Afrika.